Islamic Widget

Monday, May 31, 2010

Mabrookkk!!..

Pada sabtu yg lepas 29hb5 bersamaan dgn hari sabtu..ahli2 jumanissa telah mengadakan perlawanan badminton, anjuran KRMJ...pada setiap minggu ahli2 yg berminat mengadakan latihan...acara begini juga akan mengeratkan lagi silaturahim bagi kami yg duduk berjauhan dgn ahli2 keluarga.
Membuatkan diri selalu sibuk akan membuatkan kita lupa akan kita duduk di perantauan, lebih2 lagi di bumi yg gersang ini.Aktiviti begini sangat2lah dialu2 kan bagi kaum ibu2, yg hanya duduk dirumah seperti kami.Dgn adanya aktiviti seperti ini..hilanglah lah rasa bosan kami disini.Alhamdulillah...

Maaf la, tidak dibenarkan mengambil gambar...sebelum masuk ke dewan pon ada aturannya juga.T shirt yg di pakai mestilah melebihi paras punggung.Telefon yg ada Camera tidak dibenarkan bawa masuk...anak2 tidak dibenarkan berada disisi ibu2..apabila sedang melakukan riadah.Anak2 dan Ibu2 tidak boleh bising dalam dewan.Banyak sungguh peraturan mereka..
Tapi bagusnya kita org Msia, hanya mengikut peraturan yg ditetapkan...mungkin sedar diri, kita hanya menumpang ditempat mereka..Alhamdulillah..


Dsini juga inin saya mengucapkan Tahniah pada rakan2 yg mengendalikan permainan ini kerana berjaya & sporting..(nak sebut nama juga...boleyy kan??)

tahniah kpd Gie muslisham > bahgian budget
tahniah kpd Nina > empayer & peglolaan
tahniah kpd Fid >peglolaan & makanan
tahniah kpd Aida >bahagian hadiah
tahniah kpd Shikin(aku la tu) >bahagian Tshirt
tahniah kpd Adda >empayer & Idea
tahniah kpd Kak Mala >Idea yg bnyk & peglolaan ...
tahniah kpd kak Meshta >empayer

Tahniah juga pada kawan2 yg mengikuti permainan badminton ini...anda sangatlah sporting...insyaAllah di panjangkan umur kita akan buat Xtvt yg lain pula..

Tahniah pada yg menang..pada yg x menang tu, cuba lagi..pada yg menang tu, teruskan berusaha..dan pada yg kurang berjaya tu.Teruskan usaha, kalah x bererti terus mengalah..

Maju la sukan untuk Negara

Wednesday, May 5, 2010

sibuk @ penat??

Sejak akhir2 ni rasa macam sibuk sangat, sampai nak meluahkan apa yg terpendam pon x dapat dlm blog nie.X tau la...betul2 sibuk atau buat2 sibuk??

Jadual nampaknya makin penuh dgn berbagai2 xtvt, pada hari sabtu hgga rabu penuh saje.Ye la..mcm klu nak tido pon kena curi2...kdg2 berkata gak dlm hati nie..betul ker aku nih sibuk sangat??Padahal klu nak di bandingkan klu duduk di Msia dulu..dgn menghantar ank sekolah kebangsaan dan agama...dari pagi hgga ptg duk dlm keta hantar dan ambil ank sklh...Haa..masa tu rasa penat longlai semacam jer..bila malam pulak tidur mcm x sedar diri..berdengkur pulak tu..hahaha..
Lain pulak duk di Saudi ni..ank2 pergi sklh naik bas..aku pon pergi sklh naik bas..nak pergi sopping ke,@ belanje brg2 dapur pulak, kena tunggu ck hubby balik.Tapi masih lagi terasa badan nih penat...

Kdg2 sebelum ke kelas belajar pada hari Ahad hngga Rabu, cepat2 masak sblm ke sekolah sbb balik nnti x nak ada kerja rumah yg menunggu, Haa...dapat lah rileks sekjp, sementara menunggu ank2 balik dari sklh pulak.(dan slps tu akan ada kerja lain yg menanti)
Tapi masih juga terasa sibuk dan penat...aduhaiiiii...
Terpikir gak kdg2..mcm mana mak2 kita dulu menjaga adk beradik yg ramai..masih lagi sempat melayan makan dan minum ank2 dan suami?Kita(aku la terutamanya)buat kerja yg x seberapa, dah anggap banyak..dan cepat sangat terasa penat..dan kdg2 juga terlepas ckp "penat"pada si suami yg seharian mencari nafkah untuk kita dan ank2...padahal klu di ikutkan...dia lagi penat..
Tapi....mungkin dgn kepenatan dan kesibukan kita seharian akan diberi ganjaran di akhirat kelak..jika semua yg kita buat dgn atas dasar kita sendiri...insyaAllah

Apa2 pun jikalau boleh....nak ku buangkan perkataan penat dlm diri bila bersama keluarga tercinta..