Islamic Widget

Friday, May 20, 2011

Teringat-ingat...

Masa mula2 datang ke Saudi ni rasa bosan jagan cakaplah..x terkata2..

Tapi bila dapat tau di Saudi juga ada menyediakan kelas2 ..walaupun cuma satu 1..2..kelas je yg aku tau dan aktif untuk org Msia....kelas ni seperti hafazan al quran, mengenal ilmu Tajwid dan bahasa arab...semua ni disediakan dan boleh ikut pada sesiapa yg berminat..dgn bayaran yg murah..

Pada peringkat awal tu..ramai sangat nak ikut kelas tu..aku ingat lagi.. tahun 2009. lebih kurang dlm bulan 10..lbih kurang 20 orang dalam level kitorg..x kira bangsa..semua ada... dlm kelas tu juga la kami mengenal satu sama lain..emmm...kenangan betul..
Oleh kerana ramai sangat..sampai kerusi meja dalam kelas pon x cukup..terpaksa ambil kerusi meja bilik sebelah...

Tapi tu semua kenangan yg x dapat aku lupakan bila aku balik ke Msia nnti.Berjumpa dan mengenali kawan di Saudi....boleh dikatakan satu anugerah juga pada aku...boleh dikata mcm tu ke? boleh la kot?
sekarang aku dah naik ke level 2...dalam kelas pon da x ramai..yg tinggal cuma aku dan dua org lagi, boleh dikatakan rakan seperjuangan juga la kan? Dari 20 orang...kini tinggal 3 orang..aku, Jahan & Naziha (gie)...

InsyaAllah..kelas cuma ada 2 minggu sahaja lagi...lps tu 'khalasss'.....kemungkinan besar kelas yg kami duduki ni akan dibubarkan...sebab ramai sangat nak balik ke Msia..4 good.
Perasaan aku..?? mesti la sangat sedih...tapi insyaAllah..di mana sahaja kita pergi..kalau hati ada keinginan untuk mendalami lagi ilmu2 al Quran..insyaAllah..akan ku teruskan..


yg ni masa penyampain hadiah bln6..20010 dari kiri; gie,k siti,niza,aku la tu,fida..dari kanan;kak Nor & Jahan
yg ni plk masa last day..kira penyampaian hadiah juga la..6/09 dari kiri ;kak Nor, shikin suhaimi, Nahed, Anis Fatma,kak Jah, Aida & gie...

Monday, May 9, 2011

Macam biskut la pulak....

Line tenet ni da 2 minggu x ada..nak buat apa pon ssh kalau si tenet x de...Bila call, dia blh cakap sabar.. berapa lama kita nak sabar daaaaaaaaaaaaaa pak arab oiiii?

Last2 cik hubby call nak cut line....baru la dia datang cari line mana yg x betul..haa..tu barulah blh kata sabar jer la dgn perangai Pak arab nih...

Bukan apa..saje jer nak kongsi pegalaman berjalan ke Paris pulak...
Mehhh arr... tenguk pemandangan kat sana...kami x lama di Paris..cuma 3 hari sahaja..
Memandangkan cerita pergi jalan2 ni da lama...(sbb ada bnyk cete nk menyusul nnti..hiksss) jom kita kongsi pengalaman n gambar yg x seberapa ni sahaja ok kan....


tau la kat sklh ada bljr france...boleh ke faham tu??
MasyaAllah...cantik sungguh
bunga yg baru nk berkembag

wif my love at effel tower
euro train...dr london

dlm disneyland > cow boy area...
Lois Vuitton....wallahhhhh!!!
station
Disneyland......
pintu gerbang...(lupa apa nama dia)

dlm station & gambar di bwh..perjalanan pergi n balik ke paris



perghhhh...panjang betul..x tau la nape x leh guna slide plk n3 kali ni..puas cuba..tp x blh..aduhhh..
ok la tu kan? dapat tenguk sikit2..berkongsi sahaja.. bkn dgn sifat riak..nauzubillah...

insyaAllah kalau di izinkan waktu..dan rajin..akan terupdate la lagi apa yg nak di cerita...