Islamic Widget

Friday, July 24, 2009

cepatnya berlalu.....

Kita bertemu lg......salam
Berkonvoi ke Mekkah????..ya...di luar jangkaan aku & x pernah aku trpikir akan ke tanahHaram menaiki kereta...dgn pemandu nya hanya seorang sahaja....buat pertama kalinya
cuma hubby aku saje yg memandu hampir 15jam .selalu nya klu d Msia kemana kami pergi, kami akan bergilir2 memandu.x la penat sangat.tp bila d sini...di Saudi ,org perempuan tidak d galakan memandu.kesian aku tenguk ck hubby aku tu.nk tolong x blh...
Hampir 2 mnggu sudah aku meninggal kan kota Mekkah.tp masih lg terasa seperti bdn & ati aku masih ni di sana.masih lg terasa,solat d MasjidilHaram,masih lg terasa aku bejalan kaki bersama yg tersyg mnyusur tepi2 kedai...melintasi jln yg pnuh sesak untuk ke masjid menunaikan solat fardhu.masih lg aku terasa... 2mlm aku d tanah Haram.mmg aku x puas...mungkin kekwn yg sudah pon menjejak kn kaki di tanah Haram, tau la bagaimana perasaanya .yaAllah.....terasa bagai ingin pusing semula dan duduk bertafakur...memuji MU.
selain dr megerjakan umrah dan solat 5 waktu di sana.aku ada gak curi2 pandang jika ada la sesapa yg ada iras2 seperti mak n abah aku.bkn apa ,d sini la org kata akan terjumpa muka yg sama dgn org yg kita syg.dpt la melepas kn rindu.dpt tguk iras2 jd la......
tp...aku x dpt jumpa la..memandangkan waktu aku d masjid pendek, d sebab kn kesihatan hubby aku tu.kami cuma dpt solat fardhu,solat sunat n berdoa..kemudian terus balik.x pe la..aku redha..hubby aku bwa aku ni pon dah cukup baik la kan??
ok.....selepas 2mlm di mekkah kami berangkat menuju ke madinah pulak.keluar dr hotel mekkah kami bepecah.cuma 4 family ke madinah.family aku.family Tina,family As & family normah.yg lain blk semula ke jubail kerana esk nya kerja.dari mekkah ke madinah ambil masa lbih kurang 4 jam sahaja.kami tidor semlm sahaja d madinah.bandar di Madinah tidak la sesibk di Mekkah.tiba saje di Madinah solat jumaat bru berkumandang.alhamdulillah..hotel pon ada.para2 suami pon mninggal kn si isteri d bilik hotel & terus mengerjakan solat jumaat.
pada waktu asar pulak aku & As x ketinggalan megerjakn solat di MasjidNabawi.aku masuk ke dlm..YaAllah...............sungguh cantik rumah mu ini.nak ambik gambo???x blh..kena cek segala...lokek arrr.x pe ahhh...tp kn..aku dpt snap satu gambo aku,jd arr.... guna h\p.kenangan.ngee.....minta d halal kn ehhh
ok....petang d Madinah kami pergi ke Masjid Quba', melawat ladang kurma....mlm mcm biasa la.bila tiba waktu solat.kami ber4,mengambil kesempatan beribadat di MasjidNabawi...selepas selesai semua ,kami makan...lepas makan kami ke pasar kurma..apa lg..bli kurma la..untk di bawa blk ke Msia nnti.klu jd balik la.insyaaAllah.selepas aje borong kurma.....kaum lelaki semua naik bilik..opsss ada sorang ni tinggal.si Pian..dia teman kn bini dia.ok gak la kn?sebenar nya ni acara kaum hawa pulak nak g shopping.beli lbih kurang je...buah tangan nk blk nnti.
Alhamdulillah...semua selesai...kami betolak balik ke jubail pkl 6.30am.(lbih kurg la)..smpai d rumh pada pkul 8.30pm..dlm pejalanan kami mmg bnyk berhenti.almaklom...bnyk kerenah ank2,mak2 n bapak2...so...........semua da selesai.klu nak cete2 yg lbih detail..tguk la blog2 yg ada di tepi2 tu...aku ni cete ringkas jer...ringks2 pon da pnjg bejele nihh...
ok....takat d sini dulu.....ko org layan la gambo yg x seberapa dr aku nih....zassssssssssssss


di dlm Masjid Nabawi


bersama yg tercayang di Marwa

suka nya anak2 bila dpt bersama


bapak2 control macho



kaum ibu control ayu.....

0 comments: