Islamic Widget

Wednesday, February 10, 2010

Cerita minggu lepas

sebahagian dari rakyat Msia di jubail


Nak gak cete walaupon da agak basi..


Pada hari ahad lepas 7hb/2/10..berlangsung perjumpaan kelab rakyat Msia di rumah Pn Neeza(slice of Bleedho).Perjumpaan hanya untuk kaum Ibu2 Msia di jubail saje,juga di kenali sebagai Jumanisa,oleh kami di sini.


Perjumpaan sebegini jarang di lakukan..ini di sebabkan ramai gak dari kaum2 ibu yg mengikuti sekolah di Dakwah Centre.Jadi...sempena cuti 3 minggu ini,tuan rumah dapat la mengambil peluang untuk membuat jamuan dan sisi suai kenal untuk yg baru dan mengeratkan lagi silaturahim bagi yg sudah lama di Jubail..

Oleh kerana kami tidak boleh memandu..terpaksa la kami menaiki teksi.Alhamdulilah...janji sampai tempat yg nak di tuju dan selamat.Perjumpaan kami bukan cuma untuk berborak kosong sahaja,perjumpaan kali ini dimulai dgn majlis ilmu,yg disampaikan oleh Puan Madinah & Puan Naziha..

Tazkirah dari Puan Madinah mengenai kesabaran...bersyukur apa yg kita terima,redha atas ketentuan dariNya.InsyaAllah..tazkirah yg di beri oleh Puan Madinah, sedikit sebanyak akan memberi manafaat pada aku dan juga pada semua yg hadir.InsyaAllah.....(cuma yg hadir sahaja tau apa yg diucapan oleh beliau...srry sbb x dpt tulis kat sini..tkt slh tulis pon yer..)

Selain itu juga, kami menerima 2 lagi rakan yg baru datang ke Jubail.(nama lupa srry)..semuga tabah & sesuai duduk di Jubail... mungkin ada ramai lg rakan2 yg baru dtg,cuma barangkali tidak berkesempatan untuk menghadiri..


Apa2 pon...terima kasih atas ke atas Tuan rumah kerana sudi mengajak kami ke teratak beliau..Ampon dan maaf andai ada antara kami yg membuat tuan rumah berkecil hati..

dan bagi sesiapa yg ingin membuat majlis seperti Puan Niza..silakan.....kami mengalu2kan..InsyaAllah..Alhamdulillah..


Hanya untuk berkongsi bersama..........
p/s Ambillah sebahgian dari harta mereka menjadi sedekah,supaya denganya engkau membersihkannya (dari Dosa)dan mensucikan mereka(dari akhlak yg buruk)dan doakanlah untuk mereka,kerana sesungguhnya doa mu itu menjadi ketenteraman bagi mereka,dan ingatlah Allah Maha Mendengar lagi Maha mengetahui.."At Taubah-103


0 comments: