Islamic Widget

Friday, February 26, 2010

sopping brg2 dapor....

Pada hari khamis hari tu hubby aku ajak ke Khobar..katanya ada supermarket yg kami belum pergi terjah lagi...(wahhh ayat terjah tu menusuk kalbu.... uhuhuh...)apa lagi..pucuk di cita ulam mendatanglah....pagi tu dalam kol 10pagi kami pun bertolak ke Khobar,perjalanan dr Jubail ke khobar x la jauh sangat.lebih kurang satu jam..Rasanya kaum ibu2 di Jubail pernah dengar lulu supermarket dan rasanya ramai yg da tahu nihh....sbb masing memang suka sopping kann??x gitu??

Alang2 dah sampai, kami pon berbelanjalah barang dapur.Rata2 brg2 kat market ni mmg jauh beza dgn Supermarket Panda atau kedai2 yg ada di Jubail nih..angaran 3@4 rial gak bezanya..
ok gak kan??
Benonya..misi utama aku ke Lulu tu nak mencari daun pisang dan daun pandan.Tp hajat tu x tercapai...mungkin dah habis.memang x der rezeki.Lain kali ada kot??insyaAllah....kena pergi lagilah... ck hubby kan??Tp masa aku berjalan ke bahagian buah-buahan, mata ni ternampak pulak buah longan....ishhhh..betul ke ada jual kat sini??mcm x percaya la pulak...apa lagi,aku pun panggil la cik hubby aku untuk mengSah kan.....mmg betul ,buah longan.Aku pon apa lagi...terus ambik.Rasanya masa balik ke Msia ari tu pon aku x dapat makan buah ni..terlepas gak ngidam..opssss....bkn ngandung ehhh..(tp klu ada alhamdulillah)

haaa...kecuhh kan??

Banyak juga buah2an yg di jual kat situ, mcm dragon fruit,manggis.rambutan durian..semua ada.Harga dia pon jauh lebih murah dari kedai siam kat khobar tu.Bukan buah2an jer yg murah,mcm serai,jantung pisang,daun limau purut,kailan dan sayur2an yg lain pon blh tahan murah gak.Pada ibu2 yg rajin ke Khobar tu pergi lah singgah sekali di Lulu..sambil belanja brg2 dapor sambil lah cuci mata.Sebab brg2 dia mmg murah, blh menjimatka perbelanjaan brg dapor kita.x gitu??

P/s

hajat di hati nak ambik gambo,

tp bila nampak muka mutawo,

terus jadi tawo.

0 comments: