Islamic Widget

Wednesday, March 16, 2011

Chicken pox


Dah lama x jumpa....dah dekat 2 minggu rasa diri ni x keluar rumah...
Nak buat kerja lain pon jangan harap lah...Nasib baik ada ck hubby yg sentiasa menanti...thanks dear.....
Lepas anak yg no 1 tu kena cknpox...rehat sekejap seminggu..anak no 2 pulak terasa lemah2 badan..
Dalam hati ni dah berkata...mesti nak kena jugak budak ni....tapi kata orang, kalau budak2 yg kena...ok lagi..jangan orang tua....burukkkkkk........

Lepas satu hari anak yg no 2 tu kena...badan aku pulak asyik kena demam, petang demam..malam demam...esoknya pon demam jugak...bila dah masuk dua hari demam yg berpanjangan....hati berkata lagi ...jangan2 aku kena jugak...adoiiii...kata akk yg kat kampung, aku dah kena?Tp kenapa aku lupa ekk?? emmmm...

Betullah kata orang...kalau orang tua kena cknpox..mmg demam..lepas tu... cknpox tu kuar..habis semua celah2 dia nak tunjuk muka dia...nak bermaharajarela dekat badan kita..uhuhuhuh....dua minggu juga aku asik membelek2 muka dgn badan yg dah berparut ni...memang buruk....

Baru dapat tahu dari kawan Fb, dia kata kalau nak ilangkan parut2 tu...tenyehkan kulit pisang..insyaAllah, ilang la parut tu...emmm..boleh cuba nih..
Yang aku tahu...kalau nak kasi keluar cknpox..minum air kelapa muda...habis semua dia keluar..

InsyaAllah...jika ada idea dan kerajinan yg melampau..adalah yg tercoret kat kat dalam blog ni..




0 comments: