Islamic Widget

Saturday, August 22, 2009

Dugaan pertama puasa di Arab...

Salam....
Alhamdulillah...nmpk nya selesai sudah tanggung jawab kita sebagai seorang umat islam mengerjakan ibadah puasa semlm.minta2 di jauh kan segala bala..agar senang untk mengerjakan ibadah ni....

Alhamdulillah..smlm kami ank beranak dpt berpuasa..hingga ke waktu berbuka.Walaupun bujang aku yg besar tu demam..tp dia gagah kan juga diri dia untk berpuasa.Hingga la waktu berbuka semlm..semasa sedang asyik menikmati juadah berbuka..tiba2 tangan Najmi menjadi biru kehitaman...terberhenti aku dan hubby aku mkn..bila nmpk diri dia dah menggigil...mungkin dlm bdn terlalu panas..jd aku terus bawa dia ke toilet untk di mandi kn...
Pernah sekali dulu terjadi mcm ni juga pada diri dia..masa tu umur nya dlm 4 tahun...mmg masa tu baru dia sorang saje ank kami...bdn dia panas sangat sampai jadi kancing gigi..Tuhan aje yg tau perasaan aku masa tu..sbb masa dlm perjalanan ke Hospital nyawa dia mcm dah x de..dah mcm org gila aku di buat nya...nasib baik hubby aku tu cool org nya....aku x nk terjadi mcm tu lg..slps sahaja hubby ku solat maghrib, kami terus ke Hospital...dlm perjalanan,x henti aku berdoa agar sampai dgn selamat.x mau terjadi seperti dulu...kecuali la dgn kehendakNya.
Tp hati aku ni masih tertanya2,bkk ke hospital?sbb org masih sibk berbuka...alhamdulillah.nsb kami baik....

Betul apa yg kami sangka.. Najmi panas dlm...suhu bdn dia mencecah 40c.Nsb baik kami cepat..klu x,x tau la mcm mna ank kami.Doktor bg dia injection,untk mengurangkan panas bdn dia.Emmmm..x lak kena tahan ward?klu di Hospital Penawar PasirGudang..sah2 ank aku tu da kena tahan.Tp elok la juga x kena tahan..klu di tmpt kita...negara kita tu lain la kan?Aku ikut je..Asal kan ank aku OK....
Hari ni pon keadaan dia mcm blm sihat..mkn pon muntah semula..terpaksa la, x pyh puasa ari ni..mkn ubat ikut waktu nya..minta2 sihat la cepat..sbb masa untk balik ke Msia pon x lama lg..
Doa kan ank kami cepat sembuh...

Sampai di sini dulu...semuga Hari ini lebih elok & bermakna dari hari semalam....
Ma'assalamah....

0 comments: