Islamic Widget

Saturday, August 22, 2009

Hanya nak meluah...

Salam utk semua...


Apa khabar pada hari pertama berpuasa.??kalau di Msia msti keadaan di sana x sama seperti tahun yg sudah...ya la..mana dgn penyakit bejangkit skrg ni..mmg susah nak kuar rumah kan?mcm2 perasaan ada.yg beniaga tu pulak mcm mana?mcm mana dgn rezeki tahun ni?kesian kan,kalau2 perniagaan tahun ni merundum,gara2 penyakit berjangkit tu..kalau semua org teringin nak kuar tp dlm satu masa yg sama takut.. Mcm tu la perasaan aku skrg ni..ati melonjak nak balik..tp dlm masa yg sama takut..

Apa khabar pulak dgn kekwn yg baru petama kali berpuasa di tempt org?Apa perasaan korang yer?Mesti terkenang menyambut puasa dgn keluarga yg tersayang kan?Betapa seronoknya balik kampung berbuka puasa beramai2 dgn keluarga.Bagi aku pulak...dlm bulan puasa begini la selalu nya aku teringt kan arwah kedua org tua aku...bukan apa..sbb selalu nya org tua aku selalu menghantar makanan ke Masjid2 untk berbuka,makan bersam2 ank2yg seramai 13 org tu..campur pulak dgn cucu2 yg lg ramai tu..seronok sangat.meriah...tp tu semua cuma kenangan aku..yg x mungkin aku dpt lg..

Baru hari pertama puasa di tempat org,ada je perasaan sedih ni..kdg2 tu nak aje campak jauh2..x nak terkenang semua tu...tp klu la blh kan??kenangan tu cuma tinggal kenangan.hidup mesti di terus kan dgn apa yg ada sekarang ni...kawan2 yang ada di sini kita anggap seperti sedara terdekat..susah senang kalau blh biar la sesama..

Di kesempatan ini juga aku ingin memohon maaf,seandainya Ramadhan ini terakhir buat aku.Bagi saudara2 dan kawan2 aku yg di mana jua berada..yg mengenali aku..rapat atau pon tidak..di bulan yg mulia ini,bulan yg penuh Barakah ini..aku mengambil peluang untk meminta ampun dan maaf.jika selama ini aku ada terkasar bahasa dan kata2 yg tidak di sedari.harap di maaf kan..

Cukup takat di sini dulu n3 kali ni..klu di pnjg kn umur di kuat kan akal.insyaAllah di lain masa kita bertemu..

0 comments: