Islamic Widget

Friday, August 28, 2009

Mari membantu....

Assalamualaikum..

Selamat pagi...pagi yg ceria gamak nya.Apa khabar diri kita??Emmm..nmpk mcm sihat jer.cuba tenguk cukup x anggota badan kita?masih ada kaki?tangan?mata?telinga?cukup 2 semua?yg lain ada x?Ada?Ya ke ada?Takat ni semua anggota badan kita ada kan.?Bagus la..Alhamdulillah..moga sihat2 selalu.Tp klu yg x sihat tu mcm mana?lg pulak yg da x blh bekerja.bkn dia segaja x nak keje..tp keadaan yg memaksa..kesian.pulak tu ada anak bini yg perlu dia tanggung.ishh..payah..mesti dia rasa diri dia tu beban,pada keluarga dia kan??

Klu blh kita ni mmg x nak mengharap belas ehsan dr org..malu.tp kita sendiri sebagai umat Islam perlu la menolong antara sesama manusia.nak2 di bulan puasa ni..elok la kita bersedekah pada yg tidak berkemampuan.Pahalanya berlipat ganda..insyaAllah..dgn niat kita hanya untk menolong kawan kita yg sedang memerlukan..

Di sini aku nak mencerita kan mengenai kawan kita yg berkerja di Yanbu.(jais.walangkopo).tp tu dulu.sblm dia sakit.Sekarang ni beliau sudah berada di Msia dan sedang menjalani pemeriksaan doktor.Sebenar nya aku x la kenal dgn dia ni,cuma yg aku tau dia kenalan hubby aku masa dia bujang .Dan aku selalu gak baca baca blog dia di link hubby aku(taufiqwish).Mmg kesian..simpati aku kat keluarga dia.Cuba bayang kan kalau kita di tempat isteri dia?Aku pon x kenal isteri dia..cuma sebagai seorang perempuan,hati aku cukup tersentuh bila melihat kecekalan,ketabahan dia sebagai seorang isteri menjaga suami.Aku pon x tau,blh ke aku ni jadi seperti dia.Ya la..kita ni manusia..bila2 blh berubah kan.masa sihat kita setia la..tp nnti bila sakit?Harap2 la kesetiaan tu ada lg.

Tergerak aku menulis n3 ni bila baca blog dida-kasihRizhad.Aku terpikir..apa slh nya jika kita sesama manusia dpt membantu sesama islam?

Kebetulan pada 9hb9 nnti, kami akan berangkat balik ke Msia..jd sesiapa yg ingin menghulur kan bantuan dr segi ringgit..ada lah di war2 kan.semuga dgn bantuan kita yg x seberapa ini dpt meringan kan beliau dan keluarga.Semoga Allah SWT, sahaja dpt membalas budi baik org yg memberi..

maássalamah..

p\s sesiapa yg ingin memberi.blh di kirim melalui aku @ pon dgn taufiq

1 comments:

Anonymous said...

Teringin gak nak turut sama...

Nanti bincang ngan Dzalkafya.blogspot.com...Dia nak blik 14 ni...

Kita bleh jumpa nnti..

laga2 pipi lagi U...Ahaks..