Islamic Widget

Friday, March 12, 2010

Majlis perpisahan....2 D




Majlis yg di adakan pada 9/3/10.Di rumah Puan Sarimah di Hijjaz Sector, Fanateer.Ahli jumanissa membuat majlis pepisahan untuk Puan Dira dan Puan Adilla..pulang semula ke Malaysia.



Kesedihan yg tidak dapat kami gambarkan...kehilangan kawan yg sama2 merantau....Harapan kami, semuga Dira dan Kak Dilla, bergembira di sana dan ingatlah kami di Jubail nie..
Pada kawan2 yg x dapat hadir tu..layan la gambar2 yg sempat di ambil masa majlis tersebut...




Apam yg ke2 kalinya aku buat..kali ni menjadi.merekah pulak....ngeeeee



Buah tangan dari rakan2 yg lain...sedap2 semuanya..nyum...nyummmm

Tuan rumah...berbaju merah bunga kak Sarimah (apa yg di suru G buat tu??G pulak sibuk ambik gambar...ishhhh...ishhhhh)Menu utama..nasi lomak bungkus daun pisang....
Antara kawan2 yg hadir..yg berpaling muka tu Dira, knp x tenguk kamera??si Fid pulak..kenapa kau kejam mata Fid????
macam2 aksi ada..tenguk la.ada2 aje gelagat dari ibu2 di jubail ni..
Sempat lagi berposing masa mkn2 di rumah Zaidah..

Untuk kak Dilla & Dira
Hanya secebis puisi untuk kenangan(ambik kat blog puisi, bukan reka sendiri)

Sahabatku,usah dipandang ke belakang melihat senja yang sudah berlalu tetapi lihatlah masa depan kita yakni perjalanan yang panjang tetapi sementara sebelum sampai kepada kematian.
Sahabatku bila tiba waktu pertemuan usahlah ragu mengungkapkan kata kemaafan bila tiba waktu perpisahan usahlah tangisi kepergian rakan-rakanmu seperti mana mereka menangisi kepergianmu, kerana sesungguhnya semua itu ada hikmah yang Allah berikan.
Sahabatku, jika ada kesalahan dan kesilapanantara kita, marilah...marilah...aku seru sahabat-sahabatku semua agar kita bermaafan antara satu sama lain supaya kelak tiada yang merana, supaya kelak tiada yang berduka, supaya kelak tiada yang berpura-pura.
Sahabatku,sesungguhnya pertemuan kitasudah ditentukan oleh Allah SWT, oleh itu marilah kita hargai pertemuan ini dan sesungguhnya perpisahan kelak juga adalah takdir Tuhan yang harus kita terima, terimalah ia dengan penuh keredhaan.
Sahabatku,terima kasih atas segalanya semoga kita akan dipertemukan kembali walaupun mungkin pertemuan ini bukan di dunia tetapi Insya Allah, berdoalah agar kita dipertemukan di akhirat kelak.semoga Allah menempatkan kamu sahabat-sahabatku dalam kalangaan orang yang beriman kelak....insyaAllah
aminn..
Selamt Pulang Ke Malaysia



0 comments: